reklama

Aká je najhoršia vec, ktorú môžeš urobiť?

Ešte pred odpoveďou, chcem jedno: Otestuj sa! Odpovedz na nižšie uvedené otázky: Stalo s ti už niekedy, že si sa dostal do problémov?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)


Ešte pred odpoveďou, chcem jedno: Otestuj sa! Odpovedz na nižšie uvedené otázky:

  • Stalo s ti už niekedy, že si sa dostal do problémov?

  • Stalo sa ti už, že si mal "ťažké časy" kvôli niečomu/niekomu?

  • Stalo sa ti už niekedy, že ťa niekto vytočil?

  • Stalo sa ti už niekedy, že ťa niečo zarmútilo?

Výsledky:
I. kategória: Ak si odpovedal na menej ako 4 otázky kladne = zopakuj si test znova :-)
II. kategória: Ak si odpovedal na 4 otázky kladne = život niekedy býva k tebe krutý a vie ťa dostať do slepej uličky; --- medzi kamarátmi si to už od malička nemal vždy jednoduché, boli chvíle i sú, kedy očakávaš, že ťa niekto podrží alebo ti pomôže a nič sa nestane; --- v škole to bola vždy len povinná jazda v zmysle - je to nutné zlo, tak to treba nejako "prežiť", bez akéhokoľvek účelu pre štúdium daných vecí si si lámal hlavu nad diferenciálnymi rovnicami, ci troj-nými integrálmi, ak ti toho nebolo dosť a ty si ešte aj napriek tomu mal nejaké tie zvyšné zostatkové stopové čiastočky svojich vlastných ambícií, rozhodol si sa, že ich pôjdeš vystaviť tlaku vysokoškolského štúdia, na ktorom si zistil, že nie je "všetko zlato, čo sa blyští" a žiadna vysoká škola ti tvoju budúcnosť nezaistí, tak si teda skončil - úspešne či menej úspešne - vysokú školu, s polosklonenou až sklonenou hlavou si preglgol realitu všedného dňa a našiel si si nejakú prácu; --- práca a svojský prístup tvojho šéfa k zvládaniu vecí ti vedia pokaziť rýchlosťou nadzvukového triskáča aj najlepší začiatok pracovného dňa, tvoje konštruktívne pripomienky sú zmätené zo stola silou najničivejšieho tornáda a keď sa pozrieš na svojich kolegov - niektorých už služobne aj realisticky o desiatky rokov starších - vieš čo ťa čaká - pomalá jemne bolestivá, mierne agonická, lacno-teatrálna, miestami dramatická ale istá smrť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tebe nezostáva nič iné, len čakať. Sadnúť si niekam do tmavého vlhkého rohu, skloniť hlavu, stiahnuť chvost a dúfať, že to bude rýchle a bez-bolestivé. Áno, skutočne je toto tvoja realita.
O zdraví a zdravotných problémoch, to je bonusová kapitola, ktorá pretkáva tvoj život a sužuje ťa od prvých krokov, tú ti popisovať nejdem, hoci by som mohol, pretože je veľmi rozmanitá, líši sa od jedinca k jedincovi svojou rozličnosťou, nepredvídateľnosťou a rúškom tajomna.

Takto nejak to väčšinou býva, že?

Že to nie pravda? Ak si si položil túto otázku - si ešte asi mladý, však aj tebe sa "dostane rozumu".

Určite si si neraz vypočul od niekoho "rady" na spôsob:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Život ťa naučí.

Čo ty vieš, ja mám 60 rokov, keď zažiješ to, čo ja, potom mi rozprávaj.

Ľudia sa hodne sťažujú a je to úplne pochopiteľné. Nie je to vôbec jednoduché. Je to zlé - pobolievajú ma zuby, mám depresie, už ani tá kondička nie je čo bývala, rastie mi brucho, nevládzem, som často unavený, prestal som mať rád svoju ženu, vytáčajú ma deti, nedokážem sa rozprávať so svojimi rodičmi, nenávidím svojho šéfa, zatracujem vládu aj celý tento systém...

Zhrnuté jednou vetou: VITAJ NA PLANÉTE ZEM! Si tu za rovnakých podmienok ako všetci ostatní, narodil si sa so všetkými schopnosťami ako každý človek na tejto planéte, máš rovnaké šance byť šťastnejší ako ktokoľvek na Zemi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PRETO: Ak sa ti niečo nepáči - tak to daj do poriadku.

Možno to bude pre teba niečo nové, možno si sa už niekedy nad tým zamýšľal, možno sa ti to nebude páčiť, čo teraz budeš čítať, no najhoršia vec, ktorú môžeš urobiť je postupovať podľa scenára vyššie - NEUROBIŤ NIČ - absolútna nečinnosť.

Tá najhoršia vec, ktorú môžeš urobiť, keď sa pohádaš so šéfom, priateľkou, mamou, otcom, synom, kamarátom, zákazníkom, spolupracovníkom je NEUROBIŤ NIČ!

Tá najhoršia vec, ktorú môžeš urobiť, keď máš málo peňazí je NEUROBIŤ NIČ!

Tá najhoršia vec, ktorú môžeš urobiť, keď ťa niečo trápi je NEUROBIŤ NIČ!

Tá najhoršia vec, keď niečo nie je okay je NEUROBIŤ NIČ!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tá najhoršia vec zo všetkých je NEUROBIŤ NIČ!

Tá správna vec je - urobiť s tým niečo, čokoľvek, porozprávať sa o tom, zobrať za to zodpovednosť, dať to do poriadku, zvládnuť to..

Poviem vám jednu z mojich posledných skúseností ohľadom NEROBENIA NIČ. Pred pár týždňami som čítal knihu SEBAANALÝZA. Spomínam túto knihu, pretože je v tomto príbehu veľmi kľúčová. Obsahuje niekoľko zaujímavých testov, počas robenia ktorých si človek vybavuje/spomína určité zážitky z minulosti. Ako som čítal túto knihu, zrazu ma napadlo, niečo, čo som zabudol asi ešte v trenírkach od základnej školy. Napadlo ma, že raz sa stala taká vec, že som sa veľmi škaredo pobil s jedným mojim kamarátom na futbalovom ihrisku. Mohli sme mať možno do 10rokov a škaredo sme si to päsťami rozdali. Skončilo to tak, že sme obaja odišli svojou cestou a určitý čas sme jeden druhého ignorovali. Potom sa to postupne preklopilo do tej roviny, že trocha sme už spolu "akože" vychádzali. Hneď ako som si na to spomenul, sadol som si k PC a napísal som tomu kamarátovi správu, na čo som si spomenul, čo ma k tomu viedlo a že ma mrzí, že to vtedy tak dopadlo, že viem, že to nebolo okay. O niekoľko hodín na to mi prišla siahodlhá veľmi príjemná a pozitívna správa od kamaráta, že to ako mi napadlo a že určite ako sa pozná to začal on, ako sa mám, čo robím.. Proste bolo to veľmi príjemné.

Pointou je, že človek môže dať do poriadku všetko. My sme neboli najväčší nepriatelia na svete, no nebolo to ani úplne okay medzi nami. Určite poznáte ten pocit, keď si s niekým nemáte čo povedať. A je povinnosťou každého človeka aj teba, aby si dával veci týkajúce sa teba do poriadku.
Prečo? Lebo sa z toho budeš cítiť zle, bude ti to odoberať tvoju životnú silu a nebudeš šťastný.

Preto si pamätaj - vždy sa dá so všetkým NIEČO UROBIŤ!

Cítiš sa zle? Urob NIEČO!

Je ti smutno? Urob NIEČO!

Chceš sa mať lepšie? Urob NIEČO!

Akákoľvek situácia ťa stretne - nestavaj sa do pozície - "tak já tady čekám, až to tady za mne dá někdo do pořádku, jo?" - pretože môže prejsť dlhý čas a samo sa nikdy nič nevyrieši, ani nikto za teba nič nevyrieši.

Si oveľa schopnejší ako si myslíš a ako si si kedy dokázal pomyslieť, len musíš svoje schopnosti využiť na to aby si niečo urobil. Platí?

Dáme si ďalšiu domácu úlohu: Napíšte si na papier niečo, čo vás trápi a potom porozmýšľajte čo s tým môžte urobiť. Budem rád, keď mi napíšete ako to dopadlo.

Jožo

Jozef Antol

Jozef Antol

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, muž, syn, partner, kamarát, ľudomil. Zoznam autorových rubrík:  ♥ Články▲ Umenie♦ Román

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu